środa, 9 kwietnia 2014

Symbole religijne

W ostatnim czasie z pod moich rąk wyszło kilka kartek o tematyce wielkanocnej: kurczaczki, zajączki, kaczuszki i inne w podobnym klimacie.









Dzisiaj pod jednym z postów na facebooku, na którym prezentowałam swoje prace pojawiło się pytanie: dlaczego w kartkach jest tak mało symboli religijnych. No właśnie, dlaczego? 
Dla mnie odpowiedź nie stanowiła zbyt wielkiego problemu: 
 "Staram się aby motywy były jak najbardziej uniwersalne - z symboliką akceptowaną przez wszystkich i dla wszystkich czyli jajo, kurczak czy zajączek. Co nie znaczy, że celowo pomijam symbole religijne - motywy czysto religijne są trudno dostępne na rynku (bynajmniej tam gdzie ja się zaopatruję) a te które są dostępne są dosyć ograniczone graficznie a co za tym idzie trudno jest stworzyć ciekawą kompozycję".

Ciekawa jestem czy i Wam brakuje na kartkach motywów religijnych (nie tylko na moich kartkach, ale ogólnie dostępnych na rynku) i czy faktycznie to jest takie istotne?

A na zakończenie kilka płaskich drewnianych jajek dekorowanych decoupage :)


1 komentarz:

  1. Śliczne wszystko.
    A co do symboliki, to jajko jest jak najbardziej - o czym wielu zapomniało - symbolem religijnym.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Jest on dla mnie oceną mojej pracy.