czwartek, 5 czerwca 2014

"Prezent na Dzień Taty" - warsztaty w przedszkolu

Dzień Mamy świętujemy od ... zawsze :) I odkąd pamiętam już jako mała dziewczynka suszyłyśmy z siostrą płatki tulipanów i innych kwiatków, żeby w odpowiednim czasie stworzyć z nich laurkę dla mamy :) 
Zmieniły się czasy, zwiększyły możliwości i pomysły na przygotowanie czegoś od serca najbliższej nam osobie :) 
Od kilku, kilkunastu lat świętujemy również Dzień Taty (dla tych, którym to umknęło - 23.06) 
Kiedy poprowadziłam pierwsze warsztaty w przedszkolu na Wielkanoc (relacja)- zrodził się wtedy pomysł na przeprowadzenie cyklu warsztatów: prezent na Dzień Mamy i drugi - prezent na Dzień Taty. Co dzieciaszki przygotowały na Dzień Mamy prezentowałam tutaj. A co szykowały na Dzień Taty? ....

Po pierwszych zajęciach z tatusiami maluchy obeznały się już z igłą i nitką, dlatego zadanie, które miały do wykonania - zupełnie ich nie przeraziło :)



A zadaniem tym było USZYCIE i ozdobienie filcowego etui na telefon komórkowy :)
Krótkie streszczenie planu zadań, nad których wykonaniem miały czuwać mamy:



i do roboty :)
Kolorowe filcowe aplikacje zrobiły wielkie poruszenie wśród maluszków, każdy chciał mieć ich jak najwięcej


chociaż wcale nie trzeba się było martwić o to, że ich zabraknie bo zabrałam ze sobą i wykrojniki i maszynkę do wycinania różnych form: łódka, auto, serduszko, itp


W razie jakichkolwiek nieścisłości lub pytań zawsze starałam się nieść pomoc i pokazać czy wyjaśnić co i jak zrobić w odpowiedniej kolejności, tak aby zajęcia były przyjemnością i wielką frajdą :)




 


Jedni próbowali samodzielnie poradzić sobie z szyciem, innym pomagały mamy :)









lub rodzeństwo :)


Niektóre z mam, wolały przejąć pałeczkę szycia (och, takie już jesteśmy) pozostawiając dzieciom opcję dekoracji etui






Myślę, że tatusiowie będę z podniesionym czołem nosili telefony w ręcznie uszytych etui przez swoje dzieci



bez względu czy mają różowe lokomotywy czy granatowe serca :)


5 komentarzy:

  1. Te zajęcia są Super, bardzo zdolne maluchy i brawa dla mam :) W każdy przedszkolu powinny być takie zajęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł na realizację takich zajęć podsunęła wychowawczyni naszych przedszkolaków. Do mnie (oczywiście za zgodą ich Pani) należało wymyślić co będzie przedmiotem tych zajęć, i jak je wykonać, żeby maluchy sobie poradziły :)
      Ja też uważam, że takie zajęcia powinny być w przedszkolu - maluchy są takie dumne z tego co zrobiły, mają odwagę sięgnąć po nowości jakimi są igła i nitka, uczą się nowych technik, nowych rzeczy do których często już nie wracają w szkole :( a poza tym i przede wszystkim - to niesamowite wrażenie obserwować jak przez godzinę czasu dzieci tworzą spójną drużynę z mamą czy tatą, pracują z mamą czy tatą, mają tych rodziców tylko i wyłącznie dla siebie :)

      Usuń
  2. Jakie piękności dzieciaczki robiły :) Genialny pomysł, podpowiem w tym roku swoim dzieciaczkom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) czas niestety mija nieubłaganie, dzieci rosną i warsztatów jest coraz mniej ... Dlatego fajnie jest spojrzeć wstecz i pooglądać wielkie dzieła małych ludzików :)

      Usuń
  3. tak powinno być, dzień taty trzeba świętować bez względu na to w jakim wieku jesteśmy. Na https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-taty można znaleźć inspirację prezentową, zobaczcie co byście wybrali dla swojego taty ze strony tego sklepu. Dla mojego mam już kilka pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Jest on dla mnie oceną mojej pracy.