środa, 30 października 2013

Warsztaty bukieciarstwa

Jako absolwentka Akademii Florystycznej w Łodzi mam możliwość i odrobinę umiejętności żeby i innych nauczać i podpowiadać co z czym połączyć, żeby wyszła wiązanka lub bukiet :) Oczywiście nie chodzi tu o to, żeby powstawały kompozycje pod moje dyktando ale z wykorzystaniem moich wskazówek. 
Ostatnie trzy dni 7 pań z Gielniowa (100km od Łodzi) tworzyły i układały kompozycje roślinno - kwiatowe z dużym naciskiem na  pogrzebowe.
Pierwszy dzień spędziły na obłożeniu słomianych wianków stroiszem (dla niewtajemniczonych - jedliną)



które zarówno stanowią bazę do wiązanek pogrzebowych jak i stroików bożonarodzeniowych.


Dziewczyny pracowały piorunem - szły jak burza :) Dlatego w drugiej części warsztatowego dnia układały kompozycję w doniczce ze sztucznym wkładem iglastym i sztucznymi kwiatami.







Kolejny dzień - kolejne wyzwania. Korzystając z darów natury chciałyśmy zrobić jesienne bukiety z róż - liści. Ale jak na złość - dookoła większość drzew jest iglastych lub z drobnymi listeczkami :( Dzięki jednej z uczennic :) i jej reklamówce liści, dziewczynom udało się zrobić po jednej róży i wspólnymi siłami zrobiłyśmy ... jeden bukiet :) 


Jedna róża to trochę mało dlatego Panie poćwiczyły jeszcze układanie róży z kolorowej flizeliny.




Posiedziały, podłubały i ... zabraly się za następne zadanie - wiązanka pogrzebowa na sztucznym podkładzie z udziałem sztucznych kwiatów.







 Do dyspozycji Panie miały lilie, chryzantemy, róże w kolorze biskupim i czerwonym, gerbery w kolorze ekri i delikatnego różu a także różowe goździki. I jeszcze jedne, duże pierzaste (chyba chryzantemy), które same w sobie były bardzo dekoracyjne.
Ułożenie kwiatów w kompozycji to jedno, ale trzeba było jeszcze umiejętnie dobrać dodatki czy dopasować wstążkę.
Na zakończenie naszego trzydniowego cyklu warsztatów Panie poznały i wykonały jeszcze jedną wiązankę pogrzebową - krzyż na bazie gałęzi.





W większości wypełnieniem tych kompozycji był bluszcz hedera - idealnie wpasowujący się w takie kompozycje. Oczywiście do dyspozycji były jeszcze kwiaty i dodatki, którymi można było uzupełnić wiązankę. Jedna z Pań wybrała inne obłożenie niż bluszcz - a mianowicie - stroisz. Wszystkie prace na podobnej bazie - a każda zupełnie inna.





Przed nami jeszcze kompozycje ślubne :) ale to za dwa tygodnie :)

6 komentarzy:

  1. Brzmi jak bardzo fajne zajęcia - i widzę że faktycznie efekty prac mocno zróżnicowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że takie były :) A co do różnorodności prac - każdemu z nas wyobraźnia podpowiada coś innego, nawet kiedy mamy te same materiały do wykorzystania :)

      Usuń
  2. bardzo fajne zajęcia, choć ja z kwiatami jestem na bakier (nie znam się) to takie kreatywne zajęcia jak najbardziej! :)) super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam :) wszystko jest do odkrycia :) i poznania :)

      Właśnie przygotowujemy ofertę na warsztaty ze stroików świątecznych, które odbędą się w pracowni w Łodzi.

      Usuń
  3. Te stoiki na planie krzyża szczególnie mi się spodobały, bo takie inne - przynajmniej ja chyba się z takimi nie spotkałam. No i bardzo owocne te zajęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowe formy, nieznane kwiaty i rośliny - fajnie, że są organizowane takie warsztaty (projekty unijne) zarówno dla uczących się jak i dla instruktorów :) Oby było ich jak najwięcej :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Jest on dla mnie oceną mojej pracy.