środa, 23 marca 2016

Dziecięca kolekcja

Szyć lubiłam odkąd pamiętam, i już jako mała dziewczynka szyłam pierwsze ubranka dla lalek :) oczywiście nie na maszynie tylko ręcznie, z pomocą igły i nitki :) Moim marzeniem była nauka w technikum odzieżowym, żeby móc szyć i projektować ale losy potoczyły się inaczej i pomimo kilku prób nie udało mi się nigdy profesjonalnie wykształcić w dziedzinie projektowania, szycia i tworzenia szablonów.
Dlatego to co umiem: szyć, tworzyć wykroje, wymyślać projekty - to moje osobiste osiągnięcie samouka :) Czasami opieram się na wykrojach z burdy, Anny czy innych gazetek z wykrojami, każdy jednak kto z nich kiedykolwiek korzystał wie, że mimo wszystko trzeba je trochę dostosować do siebie a i może lekko zmodyfikować. Czasami też "podglądam" gotowe wyroby i próbuję odtworzyć je po swojemu :)

Jeśli chodzi o kolekcję dziecięcą, to szyte przeze mnie ubrania zaczynają się w rozmiarze 92 a kończą na 134/140.
Jeszcze pod koniec ubiegłego roku uszyłam pierwsze tuniki dziewczęce w dwóch wersjach - mniejsze rozmiary z zapięciami polo na napki i kapturami, większe rozmiary z kieszeniami w szwach bocznych.

Pierwszą kolekcję dziecięcą zaprezentowałam na targach w Katowicach - Silesia Bazaar (12/13 grudnia 2015)



Nieco powiększoną kolekcję zaprezentowałam w Toruniu:








Ponieważ wydawało mi się, że jest tak szaro i ponuro na tym "dziecięcym wieszaku" postanowiłam trochę go rozjaśnić i dodać nieco innych kolorów wykorzystując przy okazji dzianiny, które miałam jeszcze w swoich zbiorach :)

I tak uszyłam kilka tunik (już w wersji bez kapturów, ponieważ okazało się że kaptury są niewygodne i niepraktyczne), bluz a także kilka kompletów czapek z kominami :)







które zaprezentowałam na Guga Kids Design Festival


Nie mam niestety przekonania czy to co szyję dla dzieci jest ok, ale póki co wciąż próbując ożywić moją dziecięcą kolekcję, kupiłam kilka kolorowych dzianin :) z których powstaną bluzy i tuniki.


Starałam się wyszukać takie tkaniny, które na dziecięcym rynku ubraniowym są niespotykane :)

Oczywiście oprócz kolekcji dziecięcej jest też kolekcja dla dorosłych ale o tym następnym razem :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.
Jest on dla mnie oceną mojej pracy.